Karasu Limanı’nda 1,1 milyon ton yük hedefi

Karadeniz'e kıyısı bulunan ülkelere en yakın limanlardan olan Sakarya'daki Karasu Limanı'nda yılın 1,1 milyon ton elleçleme ve 40 bin araçlık Ro-Ro seferleriyle tamamlanması hedefleniyor.

Sakarya’nın Karasu ilçesinde 1994 yılında yapımına başlanan ve 21 yılda inşa edilen limanda, Covid-19 salgınının gölgesinde geçen 2020’de Ro-Ro seferleriyle 29 bin araca hizmet verildi. Limanda geçen yıl genel kargo yükü miktarı ise 880 bin ton olarak gerçekleşti.

Dünya genelinde ticaret hacminin artmasıyla yılın ocak-ağustos döneminde genel kargo yüklerinde 750 bin ton elleçlemeye ulaşan limanda, bu yıl 1,1 milyon ton elleçleme, Ro-Ro seferlerinde de 40 bin araca hizmet verilmesi hedefleniyor.

Özellikle Karadeniz’e kıyısı olan ülkelere en yakın limanlar arasında yer alan Karasu Limanı’nın, hızlı ürün göndermek isteyen firmalar tarafından tercih edilmesiyle ülke ihracatına olumlu katkı sağlanması bekleniyor.

Sakarya Ticaret ve Sanayi Odası (SATSO) Yönetim Kurulu Başkanı Akgün Altuğ, Karasu’dan Ukrayna’ya 5 gün, Ukrayna’dan da Karasu’ya 5 gün Ro-Ro seferlerinin düzenlendiğini söyledi.

Avrupa’ya günde 5 bin tır çıkıyor

Bir seferde 80-120 civarında tırın taşındığına dikkati çeken Altuğ, gemilerle, tırların yanı sıra yolcu taşımacılığının da yapıldığını belirtti.

Limanın bölge ekonomisine katkı sağladığını vurgulayan Altuğ, “Anadolu’nun bu anlamda Karadeniz’e, hatta Avrupa’ya en yakın Ro-Ro limanının Sakarya olduğunu görüyoruz. Özellikle Batı’ya açılan gümrük kapılarımızda çok ciddi tır yoğunluğumuz var. Avrupa’ya gitsin diye günde 5 bin tır çıkarıyoruz, diğer ülkeler belli sayıda tırımızı kabul ediyor. Dolayısıyla bu, ülke ihracatı ve üretimi için büyük problem. Bunu nasıl aşacağız? Karasu gibi Batı’ya, Avrupa’ya yakın limanlarla aşacağız. Baktığınızda en fizibil Ro-Ro limanı, Karasu görünüyor” ifadelerini kullandı. (Fotoğraf ve kaynak Ömer Faruk Cebeci / AA)