Enerjisa robotik teknolojisi ile verimliliği artıyor

Sabancı Holding ve E.On ortaklığında faaliyetlerini yürüten Enerjisa Enerji, operasyonlarına dâhil ettiği robotik teknolojisi sayesinde birçok çalışmasında verimliliği artırıyor.

Daha hızlı ve nitelikli çözümler sunarak, elektrik enerjisi sektöründe robotik teknolojisinin kullanımına öncülük eden Enerjisa Enerji’de, yardım masası kanalıyla oluşan rutin iş yükünün ortalama yüzde 80’i robotlar tarafından yapılıyor. Müşteriye dokunan süreçlerin içerisinde yer alan kesinti, hasar bilgi analizi ve kontrolleri ilk defa robotlarla yapılırken, fatura kontrolleri, tahakkuk gibi noktalarda da robot desteğini kullanarak ayda 60 günün üzerinde toplam işgücü kazanımı sağlandı. Buradan sağlanan işgücü kazanımı ise yenilikçi çözüm ve teknolojilerin oluşturulması ile ilgili süreçlere aktarılıyor. Bunun yanı sıra, itibar ve risk anlamında da kritik olan bazı yasal raporların kontrolleri robotlar tarafından yapılarak hata riski en aza indiriliyor.

Müşteri memnuniyetini en üst seviyeye taşımak için uygulamaya geçen RPA teknolojisi ile gün içerisinde tekrarlanan, iş kuralları belli ve çok miktardaki ya da yüksek riskli operasyonel işlerin insan kontrolünden çıkartılması amaçlanıyor. Robotun kullanacağı ekran ve altyapının daha pratik olması için iş kolu ve analiz desteği ile birebir ilerleniyor.

Sektörde fark yaratıyoruz

Robot teknolojisiyle hayata geçirdikleri çalışmaları anlatan Enerjisa Enerji Bilgi Teknolojileri ve Dijital İş Yönetimi Başkanı Mehmet Fırat yaptığı açıklamada, “Sektör genelinde daha da yaygınlaşmasını beklediğimiz bir teknolojiyi birçok iş sürecimize dâhil ederek fark yarattığımıza inanıyoruz. Geçtiğimiz senelerde ilk adımlarını attığımız yolculukta, bu yıl mevcutta robotlaştırılan süreç kazanımlarını daha da iyileştirmeyi ve bunun yanında da Enerjisa’ya katma değer sağlayacak yeni süreçleri eklemeyi hedefliyoruz.

Robot teknolojisi ile çalışanların iş yüklerini daha nitelikli ve katma değerli alanlara yöneltiyoruz. Ayrıca, bazı yasal raporların kontrollerini de robot tarafından yaptırarak itibar ve risk yönetimi altında da kazanımlar elde etmeyi başardık. Müşteriye dokunan süreçlerimizde robotlar devreye girmeye başladıkça yapılan işin kalitesi ve dolayısıyla müşteri memnuniyeti artmaya başladı. IT iç süreçlerimizde robotun devreye girmesi ile birlikte yardım masamızda biriken rutin iş yükünün belirli süreçlerde ortalama yüzde 80’ini robotlar tarafından tamamlanır hale getirdik. Böylece hem servis hızımızı belirgin şekilde artırdık, hem de çalışanlarımızın işgücünü daha nitelikli ve katma değerli işlere aktarıyoruz” ifadelerini kullandı.